Translate

piątek, 14 grudnia 2012

Jak zrobić świąteczną świecę żelową ?

Do wykonania takiej świecy potrzebujemy :
- żel świecowy (przezroczysty)
- aromat ( ja dodałam aromat waniliowych ciasteczek)
- modelinę
- termometr o skali powyżej 110 stopni C
- knot 
- akcesoria do zrobienia dna (kamyki,piasek,świeca parafinowa - to już zależy od Was)
- naczynie do roztopienia żelu
- naczynie na świecę

Roztapiamy żel w naczyniu dodając do niego parę kropel aromatu. Zapytajcie sprzedawcę ile potrzeba na daną ilość żelu  - jego zbyt duża ilość spowoduje zmętnienie żelu. Mieszać możemy termometrem  - kontrolujemy tym samym temperaturę żelu - pamiętajcie aby nie dopuścić do przekroczenia temperatury 107 stopni C.
Z modeliny robimy ozdoby,które chcemy umieścić w naszej świecy ,następnie utwardzamy je w piekarniku. Oczywiście nie musimy sami robić takich ozdób. Możemy kupić gotowe figurki ,kamyki, i tak naprawdę co tylko chcemy, w sklepie.
Następnie robimy dno w naczyniu.Najpierw mocujemy knot.Dno możemy  wysypać piaskiem,kamykami , wylać świecę parafinową lub po prostu wylać pewną ilość żelu (np zabarwionego). Ozdoby umieszczamy w naczyniu i całość zalewamy płynnym żelem. Odstawiamy do wystygnięcia. 
 


9 komentarzy:

  1. Super !!!! Ja też chyba taką zrobię na prezent . Pozdrowienia i Wesołych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesołych,Wesołych :) !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne świece, doskonały pomysł na prezenty. Obawiam się jednak że troszkę sporo kosztują materiały. Pomyślę kiedyś nad tym :) Pozdrawiam :)
    WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję - Wesołych Świąt !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak własna inspiracja, polecam i popieram :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.mam problem ze swiecami. Czemu zel metnieje po zastygnieciu? Chcialam zrobic swiateczne swiece,ald nic w nich nie widac :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć. Powodów może być parę - za dużo olejku aromatyzującego, jeśli w środku są ozdoby to być może one wydzielają do gorącego żelu jakiś pył,farbę itp ,ostatecznie zależy to od jakości żelu. Miałam kiedyś sposobność kupić żel ,który mimo iż na pierwszy rzut oka wyglądał ok - był zanieczyszczony. Zobaczyłam to dopiero po zastygnięciu . Żel reklamowałam i sprzedawca wysłał mi nowy - tym razem w pełni poprawny jakościowo. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dziekuje za odpowiedz. Olejku nie dawalam,moze to faktycznie wina zelu. Ale taki matowy tez sie jakos wykorzysta np.na spod

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna świeczka zapraszam do siebie http://moje-swieczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń